суботу, 22 жовтня 2022 р.

Міжнародний конкурс студентських космічних експериментів SSEP

Цього року учні нашого ліцею вже вдруге беруть участь в міжнародному конкурсі студентських космічних експериментів SSEP. Знайомтеся з керівниками команд:
Інна Новохатько - учитель географії та біології. Команда під її керівництвом минулого року увійшла до фіналу даного конкурсу. Їх проєктну пропозицію опублікували на сайті американської науково-космічної спільноти SSEP.
Тетяна Хліменкова - учитель хімії. Проєктна пропозиція її команди отримала минулого року спеціальну відзнаку на національному рівні.
Валерія Нєкрасова - учитель біології. Минулого року учні під її керівництвом досліджували профілактику щільності кісток в умовах мікрогравітації.
Наташа Костюченко - учитель фізики. Минулого року команда під її керівництвом перемогла в шкільному голосуванні за кращий проєкт.
Зараз команди ліцеїстів працюють над оформленням проєктних пропозицій.
Разом до зірок!





Europeana Low-Code Fest 2022 - міжнародний хакатон, який об'єднає школу, музей, бібліотеку і три десятих класи різних профілів

В нашому закладі освіти вже традиційно використовуються елементи музейної педагогіки для розвитку культурної компетентності учнів. Отже, міжнародний конкурс-хакатон Low-Code Fest від європейського проєкту Europeana саме для нас.
Europeana - це платформа, яка має на меті збереження і популяризацію европейської культурної спадщини шляхом цифровізації культурних артефактів. А Україна - це Європа. Тож ми хочемо познайомити європейців з нашою культурною спадщиною.
Під час хакатону учасники будуть створювати програмні продукти, які допоможуть поєднати школу і регіональну культурну установу. У нашому проєкті ми вирішили поєднати шкільний Кабінет Шевченкознавства і обласну бібліотеку ім. Д.Чижевського. Наш проєкт було відібрано до фіналу, який відбудеться 10-11 листопада. Ми будемо змагатися з дванадцятьма іншими командами з різних країн Європи. Робоча мова проєкту - англійська.
Профіль іноземної філології представляє вчитель англійської мови Ганна Дудіч.
Профіль інформаційно-технологічний - учитель інформатики Оксана Стрекаловська і учні 10 класу.
Профіль української філології - учитель зарубіжної літератури Ольга Івашура.
21 жовтня відбувся установчий вебінар, на якому ми представили ідею проєкту та пройшли тренінг з користування ресурсами Europeana та основ програмування.
З нетерпінням чекаємо хакатон.
#STEM22_23





пʼятницю, 21 жовтня 2022 р.

Ділимося досвідом імплементації STEM-освіти на Youtube-каналі Дома Європи.

 У лютому цього року Ганна Дудіч мала можливість співпрацювати з організацією Дім Європи - House of Europe. Педагог провела тренінг з імплементації STEM-освіти для вчителів природничих дисциплін з різних куточків України. Нещодавно запис тренінгу з'явився на Youtube-каналі організації. Переглянути матеріали можна за посиланням https://youtu.be/keHyeRVRHcc 




четвер, 29 вересня 2022 р.

Міжнародний мистецько-науковий STEAM-конкурс "Космічний телескоп Джеймса Вебба"


Керівник гуртка "Веселі акварелі"
Олена Гетман знає, як поєднати мастецтво і STEM. Вихованці гуртка взяли участь у міжнародному конкурсі малюнків "Космічний телескоп Джеймса Вебба". Завданням було намалювати, що діти хотіли б, щоб космічний телескоп шукав, або що, на їхню думку, він може знайти. Невідомі планети, далекі галактики, епічні скелі, хмари космічного пилу, іншопланетні цивілізації або хто знає, що ще?!?...


З роботами наших учнів, а також учасників конкурсу з інших країн можна ознайомитися на Padlet-дошці https://padlet.com/ebtsoyp/JWSTart

суботу, 13 серпня 2022 р.

Міжнародні STEM-проєкти, в яких колектив школи планує брати участь у 2022-23 навчальному році.

 Незабаром стартує новий навчальний рік. Наприкінці серпня маємо час ознайомитися з цікавими міжнародними STEM-проєктами, до яких варто долучити наших учнів. Усі проєкти об'єднують вивчення іноземних мов та природничих дисциплін, показують, як застосувати теоретичні знання на практиці та поглиблюють знання учнів про Цілі сталого розвитку ООН.

Ознайомлюйтесь з інформацією та обирайте проєкт до смаку.

http://ssep.ncesse.org - американська освітня програма студентських космічних експериментів, яка занурює учнів в усі аспекти автентичних наукових досліджень. Школярі розробляють науковий експеримент, який можна провести в умовах мікрогравітації, використовуючи космічну міні лабораторію. Команда переможець матиме неймовірну можливість відправити свій експеримент на Міжнародну космічну станцію і спостерігати за запуском ракети з космодрому в США.

https://reisesteine.ethz.ch/en/ цей проєкт - віртуальна виставка каменів та корисних копалин з будь-якої точки світу та історії, які у вас з ними асоціюється. Дізнавайтеся про корисні копалини свого регіону, завантажуйте на сайт фото каменя та історію його знахідки англійською або німецькою мовою та долучайтеся до міжнародного геологічного проєкту.

https://youthchallenge.biomimicry.org проєкт поглиблює знання учнів з біомімікрії через міждисциплінарний підхід до науки та розвиває екологічноу грамотність. Працюючи в командах, учні досліджують чудеса світу природи та застосовують те, що вони навчилися, для створення інновацій, які підтримують здоровішу планету.

суботу, 5 лютого 2022 р.

Ділимося досвідом упровадження елементів STEM-освіти на тренінгу Digital Lab для вчителів природничих дисциплін на платформі House of Europe.

      5 лютого 2022 р. Ганна Дудіч, заступник директора НВО з навчально-виховної роботи, виступила у якості лекторки в онлайн лабораторії Digital Lab на платформі House of Europe для викладачів точних та природничих наук. Тема лекції "STEM - популярний освітній тренд чи необхідний наскрізний елемент освітнього процесу?"
     House of Europe –  це програма фінансована Європейським Союзом і створена з метою підтримки професійного та творчого обміну між українцями та їхніми колегами в країнах ЄС. Digital Lab для викладачів технічних та природничих наук має на меті розширити знання учасників тренінгу про методики викладання STEM, інтегровані заняття, inquiry based learning - теми які піднімаються в освітньому середовищі, але поки досить часто викладачам не вистачає практичних рекомендацій по організації уроків.
    


 

суботу, 15 січня 2022 р.

Участь вчителів НВО в інтернет-конференції освітнього проєкту "На Урок" «STEM, STEAM, STREAM і проєктне навчання».

Продовжуємо ділитися досвідом інтеграції STEM в освітній процес з педагогами України.

Ганна Дудіч, заступник директора з навчально-виховної роботи і вчитель англійської мови, стала спікером інтернет-конференції освітнього проєкту "На Урок" «STEM, STEAM, STREAM і проєктне навчання».

суботу, 8 січня 2022 р.

Лекція для Київського молодіжного центру при КМДА на тему "STEM-освіта: чому не варто обмежувати себе гуманітарною або технічною сферою."

       Ганна Дудіч, учитель англійської мови та заступник директора НВО з навчально-виховної роботи, провела лекцію для слухачів Киі‌вського‌ молодіжного‌ центру (КМЦ) при КМДА на тему "STEM-освіта: чому не варто обмежувати себе гуманітарною або технічною сферою."

Виступ відбувся в межах проєкту, пов'язаного зі STEAM-освітою, який складається з невеликих відео та прямих ефірів в Instagram каналі КМЦ. 

       Переглянути лекцію можна за посиланням.




середу, 5 січня 2022 р.

Педагогічна рада «STEAM-освіта як невід’ємна складова розвитку багатогранної особистості, здатної сприймати реалії часу»

Відповідно до плану роботи  НВО на 2021-2022 н.р. з метою організації діяльності педагогічного колективу над єдиною методичною проблемою «STEM-освіта як невідʼємна складова розвитку багатогранної особистості, здатної сприймати реалії часу» 04.01.2022 та 05.01.22 було проведено педагогічну раду з теми «STEAM-освіта як невід’ємна складова розвитку багатогранної особистості, здатної сприймати реалії часу».

Голова МО вчителів природничих дисциплін Троян О.П. розробила анкету для визначення рівня обізнаності кожного вчителя НВО з методичними рекомендаціями по впровадженню STEM-освіти.

Учитель початкових класів Тарасова М.А. очолила творчу групу вчителів початкової школи і розробила активності в межах методичного аукціону «Розвиток дослідницької компетентності школярів на прикладі курсу ЯДС», що відбувся 04.01.2022 о 10:00 в актовій залі «Контакту».

Учителі Дудіч Г.В., Хліменкова Т.В., Котляренко Н.Г., Новохатько І.В., Дьяконенко Т.М. підготували виступи для теоретичної частини педагогічної ради, що відбулася 5.01.2022 о 10:00 в актовій залі «Контакту» згідно з порядком денним.

Учителі НВО взяли активну участь у підготовці та проведенні педагогічної ради та оцінили свою обізнаність у питаннях упровадження STEM-освіти шляхом участі в опитуванні.

З матеріалами виступів можна ознайомитися за посиланням.

 

понеділок, 13 грудня 2021 р.

Інтегрований STEM-урок англійської мови і географії.

#MozaBook + англійська мова + географія = STEM-урок.

🌎 Вивчаємо на уроках англійської материки, частини світу, англомовні країни. Ну як же не поєднати цей урок з географією?
📚 Учителі Ганна Дудіч, Тетяна Дьяконенко і Оксана Павленко провели бінарний урок англійської мови і географії. Під час уроку учні
✅ шукали на 3D анімації mozaBook континенти і океани, називали географічні об'єкти англійською мовою;
✅ узагальнили інформацію про англомовні країни, шукали і показували їх на карті;
✅ створюили компас з корку, миски з водою і намагніченої голки;
✅ порівняли показники саморобного компасу, компасу в мобільному телефоні і справжнього.
Сподіваємося, що учні 6-б тепер знатимуть, як орієнтуватися на незнайомій місцевості, особливо в англомовних країнах.
На зображенні може бути: 2 людини та люди стоять На зображенні може бути: 2 людини та люди стоять На зображенні може бути: 1 особа, стоїть, карта та у приміщенні На зображенні може бути: 5 людей та люди стоять

середу, 6 жовтня 2021 р.

STEM-урок англійської мови та біології з використанням ресурсів mozaWeb

З #mozaWeb просто і цікаво проводити міждисциплінарні STEM-уроки.
🗣Вивчаємо на уроці англійської тему «Спілкування. Важливість вивчення іноземних мов. Рідна мова».
💻Доповнюємо матеріал підручника Wider World інформацією з цифрового уроку mozaWeb “Do you understand what I am telling you?”. Урок доступний англійською і українською.
🎨 Обговорюємо біблійну історію про Вавилонську вежу, описуємо картину Пітера Брейгеля Старшого (A in STEAM).
🧬 За допомогою 3D-анімації дізнаємося, як людина розуміє, що говорять інші і яку роль при цьому відіграє наш мозок.
ℹ️ З цифрового урока отримуємо поради щодо вивчення іноземних мов і вдосконалення володіння рідною.
👍На останок презентуємо творчі роботи про слова англомовного походження і неологізми в українській мові.